كيانكيان، تا این لحظه: 12 سال و 7 ماه و 23 روز سن داره

تجربيات مادرانه وكيان رضا و شایان

تجربیات مادرانه( از پوشک گرفتن)

1393/6/17 8:55
نویسنده : مهشيد
470 بازدید
اشتراک گذاری

من یک مادر کارمن بسیار مقرراتیٰ سخت گیر و بسیار قاطع هستم. اینها تعریف نیست بلکه به نظر من در برخورد با یک کودک عیب به شمار می رود تا حسن.

کیان من در شهریور به دنیا آمد. به کمک خدا و خواسته ما. پارسال پسرکم یک سال و نه ماهش بود و من تلاش کردم او را زا پوشک بگیرم چون:

. چرا بچه های دیگر در این سن و خیلی زودتر از پوشک گرفته شده اند و کیان من هنوز پوشک می بندد؟؟؟؟؟؟؟

. در زندگی هر چیز باید سر وقت و درست انجام شودٰ زمان از پوشک گرفتن کیان هم الان و همین لحظه است.

. پسر من با بچه های دیگر چه فرقی دارد. او باید به موقع و مانند همه بچه ها در همین زمان خودش به دستشویی برود.

. بس که دیگران گفتند( وای هنوز پوشک می بندد ) خسته شدم و کلی خجالت می کشیدم.

. اگر در این زمان از پوشک گرفته نشود ممکن است در آینده در روحیه اش تاثیر بگذارد و اعتماد به نفسش کم شود.

. اگر این تابستان اقدام نکنمٰ بعد مدرسه ها شروع میشود و هوا سرد است. من سر کار هستم. پرستار از او نگهداری می کند و  کارهایی را که من برای از پوشک گرفتن او انجام میدهمٰ پرستارش انجام نمیدهد و از جانب دو نفر که نظرات مختلفی دارند ا این کار انجام شود برای کیان سخت خواهد بود و کار ا را به تعویق می اندازد.

همه این مطالب در من این حس را ایجاد کرده بود که من مادری ناکارآمد و نالایق هستم که نمی توانم بچه ام را از پوشک بگیرم در حالی که دیگران بسیار زودتر و به راحتی این کار ار انجام داده اند. این احساس از لحاظ روحی برای من . کیان بسیار بد و ناخوشایند بود چون به اون طفل بیگناه سخت گرفتم. (با شرمندگی بسار زیاد ) کتکش زدم. دعوایش کردم و آخر نتیجه نداد که نداد. و حاصلش:

عصبی شدن خودم و کیان

دعواهای مکرر با کیان و شوهر

فرش شستن های بسیار

خستگی بی حد

و......

حالا به خودم می گویم:

1- کیان را با هیچ کس هیچ کس و هیچ کس مقایسه نکن.

2- هر بچه ای در سنی این آمادگی و هر آمادگی دیگری را کسب میکند. فقط باید اجازه بدهی زمانش برسد. اگر فصل چیدن سیب نیست هر چه تلاش کنی نخواهی توانست سیبی از درخت بچینی( از جملات گهربار خودم)

3- دعواها و عصابانیت های تو باعث پایین آمدن اعتماد به نفس بچه می شود نه دیر از پوشک گرفتنش.

4- اگر تو در آسایش و شادی باشیٰ خانواده ات هم همین گونه خواهند بود. واگر دریای روحت طوفانی باشد در مقابل غرش موجهایت با چیزی جز صخره های سرسخت ساحل مواجه نخواهی شد و راه به جایی نخواهی برد.

5- آرام باش و بگذار از آرامشت دیگران نیز استفاده کنند.

6-آرام باش. کیان کوچک تو به مادری آرام و قوی نیاز دارد نه به فرمانده یک پایگاه نظامی.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)