كيانكيان، تا این لحظه: 12 سال و 8 ماه و 5 روز سن داره

تجربيات مادرانه وكيان رضا و شایان

تجربيات مادرانه (يبوست)

1392/4/27 16:12
نویسنده : مهشيد
188 بازدید
اشتراک گذاری

پسر ناز گل من

حدودا از اوايل تير ماه تصميم گرفتم (تو را از پوشك بگيرم). يك هفته 2 ساعت پوشك داشتي و 20 دقيقه بدون پوشك بودي. تا من بتوانم فاصله زماني بين دستشويي رفتنت را به دست بياورم و بعد هم يك شورت آموزشي واست خريدم تا بدون پوشك باشي....

دفعات جيش كردنت در خانه تا 3 يا 4 بار هم رسيد و من مرتب در حال شستن فرش ها و لباس هايت بودم. رفتم 3 شورت آموزشي ديگر هم خريدم ولي نتيجه همان شد كه همه شورت ها روي بند خيس بود و تو باز روي فرش را خيس مي كردي. اين مدت pm (تعطيلي كارخانه) مرتضي هم شروع شده بود و حتي روز جمعه هم مرتضي خونه نبود.

پدرم درآمد. از كت و كول افتادم تا شد 20 تير ماه و دوم رمضان و من رسماً اعلام كردم كيان براي از پوشك گرفتن هنوز آمادگي ندارد و تسليم شدم.

اما چشمت روز بد نبيند، پسركم يبوست شد....

خيلي ناراحت بود و ناراحت بوديم هرچه غذاي ملين دادم اثر نكرد.بالاخره 22 تير بردمش دكتر. اين ها توصيه هاي دكتر براي اين ناراحتي كيان بود:

1.استفاده از روغن بادام شيرين خوراكي يا روغن زيتون در هر غذا و سوپ بدون محدوديت.

خوراندن ميوه بخصوص زردآلو، كيوي، گيلاس و انبه و از سبزيجات هم اسفناج ملين بهتري است. دادن نرگسي اسفناج.

دادن خاكشير

سوپ جو بيشتر از ديگر سوپ ها ملين است.

كشك بادمجان

ريختن پودر گل محمدي در ماست.

2. اگر افاقه نكرداز پارافين مايع خوراكي هر چند قاشق كه خواستي در همه موادي كه مي خورد، بريز. اين پارافين از راه سيستم گوارش جذب نمي شود و بچه هرچه بخورد فقطمدفوع را شل مي كند و دفع مي شود.

3. آخرين راه هم استفاده از پيدرولاكس است كه يك قاشق مربا خوري را در يك ليوان آب يا هر مايع ديگر مخلوط كن و بده بخورد.

اگر تا فردا خوب نشد شايد مشكل ديگري دارد براي آزمايش و معاينه دوباره او را بياور مطب.

 من چون موارد يك را اكثراً امتحان كرده بودم، يك راست رفتم سراغ مورد دوم. بعد از يك روز تقريباً رو به بهبودي رفت. ولي طفلك كيانم سر دفع آنقدر اذيت شد و سر پا نشست كه روي دو پا و سرش روي پاي من خوابش برد.

من و مرتضي هم همين تور كنارش نشستيم و مرتب نوازشش كرديم و باهاش حرف زديم ولي عزيزم همش مي گفت( نه دسا برداري) (دس نزن) (بگل نه، زمين)

خدارا شكر كه به سلامتي رفع شد.

هميشه دوست داريم كياني.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

مه
4 مرداد 92 15:45
خيلي پسر نازي داري